torstai 16. lokakuuta 2014

ROCKY ROAD

Yks mun ehdottomista lemppariherkuista on Rocky road, joka taltuttaa makeanhimon takuuvarmasti! Se on siis suklaata, johon on lisätty esimerkiksi vaahtokarkkeja, keksejä tai pähkinöitä! Siitä voi muokata oman maun mukaan makeamman tai suolaisemman.  
Ekaksi täytyy ottaa esille kaikki suklaaseen sekoitettavat jutut, sekä tietysti suklaa. Sitten keksit ja vaahtokarkit voi paloitella pienemmiksi paloiksi. Tällä kertaa rocky roadini koostui suklaan lisäksi vaahtokarkeista, kekseistä, pähkinöistä, lakritsasta ja skittles-karkeista. 
Lisukkeiden paloittelun jälkeen on suklaan sulattamisen vuoro. Itse laitoin maitosuklaata ja tummaa suklaata sekaisin, koska jos laittaa pelkkää maitosuklaata, Rocky roadista voi tulla liian makeaa.
Kun suklaa on sulatettu, täytyy ottaa esiin leivinpaperia ja jokin astia, esimerkiksi uunivuoka. Leivinpaperi asetellaan uunivuokaan, ja siihen laitetaan sulatettu suklaa ja lisukkeet. Mulla loppui tällä kertaa vähän suklaa kesken, joten päälle ei riittänyt enää niin paljon suklaata. Lisukkeet voi sekoittaa suoraan suklaaseen tai laittaa kerroksittain suklaan kanssa leivinpaperille. Tämän jälkeen vuoka laitetaan pariksi tunniksi jääkaappiin, jotta suklaa kovettuu.
Ja valmista tuli! Ootteko te ikinä tehnyt Rocky Road -paloja? Jos ootte, niin mitä kaikkea ootte suklaaseen sekoittanut?

6 kommenttia:

  1. This looks way too good! Definitely need to try it once. (:

    VastaaPoista
  2. Mä oon tehny lukuisia kertoja rocky roadia ja esim. Daim rakeet, mars, snickers ja tupla patukoiden palojen lisääminen suklaan sekaan on hyvä lisä :-)

    VastaaPoista
  3. Oi kun näyttää hyviltä! :) Mä oon tehny 2 kertaa rocky roadeja mut oon laittanu vaan vaahtokarkkeja ja marianne-rouhetta.

    VastaaPoista
  4. I like it! :) marta-kaa.blogspot.com

    VastaaPoista
  5. Voi että miten hyvältä toi näyttää! ;D

    VastaaPoista

kiitos kommentista !

kamera: canon eos 1000d
objektiivit: 18-55mm, 50mm 1.8, 75-300mm